Bine ai venit la Targul de Dinozauri! Aceasta echipa si-a finalizat proiectul, iar mai jos poti vedea forma finala a ideii lor. Daca iti place acest proiect, voteaza-l si tu!

Pentru a vedea cum a decurs etapa de constructie, mergi la categoria "Evolutie" din josul paginii.

Stegosaurus - "soparla cu acoperis"
Stegosaurus - "soparla cu acoperis"

Stegosaurus - "soparla cu acoperis"

Data inscriere: 20 Martie 2013

Coordonator: Lorena Elena Olaru

Sc. Gim. "Ioan Vladutiu", Ludus, Jud. Mures, a VI-a G

Descriere

ARGUMENT:

Dinozaurii au exercitat întotdeauna o atracţie deosebită. În aceste condiţii, cunoaşterea diferitelor specii de dinozauri, evoluţia şi dispariţia acestora, precum şi construcţia unui reprezentant al lor implică activităti cu caracter interdisciplinar şi transdisciplinar.
Prin derularea acestui proiect se urmăreşte şi dezvoltarea competenţelor de comunicare, de lucru individual şi în grup, de aplicare a cunoştinţelor însuşite în cadrul lecţiilor de informatică, biologie, geografie, tehnologie, educaţie plastică.

DESCRIEREA PROIECTULUI:

Scop:
Proiectul îşi propune iniţierea unor activităţi extra-curriculare din domeniul informaticii, biologiei, geografiei, tehnologiei şi protecţiei mediului. Formarea / informarea subiecţilor învăţării se va face utilizând metode centrate pe elev, iar activităţile desfăşurate prin acest proiect vor oferi elevilor ocazia de a-şi îmbogăţi bagajul de cunoştinţe legate ştiinţele naturii, ecologie, protecţia mediului, tehnologie.

Obiective specifice:
• informarea elevilor din grupul-ţintă despre rolul ştiinţelor naturii, tehnologiei şi ecologiei în formarea lor;
• formarea deprinderilor de căutare, filtrare şi utilizare creativă a informaţiilor;
• stimularea creativităţii;
• încurajarea colaborării şi a muncii în echipă;
• formarea spiritului competitiv;

Metode / Tehnici / Principii de lucru:
• documentarea
• metoda proiectului

Grupul-ţintă: 16 de elevi din clasa a VI-a G

Beneficiarii proiectului:
• beneficiari direcţi: elevii
• beneficiari indirecţi: cadrele didactice, părinţii elevilor.

Resurse:
• umane: elevi, cadre didactice, părinţi, mass-media;
• materiale: laboratoare AeL/EBC, conexiune Internet broadband, , aparat foto, scanner, materiale reciclabile;
• de informare: manuale, lucrări ştiinţifice, resurse online.

Etapele proiectului:
I. Documentare şi proiectare
II. Realizarea efectivă a dinozaurului
III. Realizarea raportului final

Descrierea activităţilor:
Activitatea nr. 1

Data / perioada de desfăşurare: 18 martie-10 martie
Locul desfăşurării: Cabinetul de informatică al şcolii
Metode / mijloace de realizare: căutarea surselor de informare, agregarea informaţiilor într-un material informativ coerent, metoda proiectului
Modalităţi de evaluare: observarea sistematică a comportamentului elevilor, evaluarea calitativă a materialelor realizate
Descrierea activităţii: Activitatea îşi propune aprofundarea cunoştinţelor privind speciile speciile de dinozauri, evoluţia şi dispariţia acestora prin documentare individuală. Elevii vor culege informaţii despre specii, apoi acestea vor fi selectate şi filtrate. Activitatea va avea ca finalităţi alegerea de către elevi a dinozaurului pe care il vor realiza, modalitatea de realizare şi înscrierea proiectului pe site-ul competiţiei.

Activitatea nr. 2

Data / perioada de desfăşurare: 11 martie – 8 aprilie
Locul desfăşurării: Cabinetul de informatică
Metode / mijloace de realizare: căutarea surselor de informare, agregarea informaţiilor într-un material informativ coerent, metoda proiectului
Modalităţi de evaluare: observarea sistematică a comportamentului elevilor, evaluarea calitativă a materialelor realizate, proiect final
Descrierea activităţii: Activitatea îşi propune aprofundarea cunoştinţelor elevilor modalităţile posibile de realizare a machetei. În cadrul acestei activităţi, elevii se vor documenta folosind resurse online şi offline.

Activitatea nr. 3

Data / perioada de desfăşurare: 9 aprilie – 12 mai
Locul desfăşurării: sală de clasă, cabinet de informatică
Metode / mijloace de realizare: utilizarea TIC, utilizarea unor unelte (foarfece, ciocan, adezivi etc.), vopsele, pensule;
Modalităţi de evaluare: observarea sistematică a comportamentului elevilor, evaluarea calitativă a materialelor realizate, proiect final;
Descrierea activităţii: Activitatea îşi propune realizarea machete unui dinosaur (stegausaurus) cu ajutorul unor materiale reciclabile (hărtie, resturi de material lemnos), aracet, bandă .
• Elevii vor realiza din placaj şi lemn o siluetă a viitorului dinozaur respectând scara de 1:15. Dinozaurului i se va da formă cu ajutorul hartiilor de ziar si a benzii scotch cu exterior de hârtie.
• Următoare etapă este realizarea unei paste din hărtie de ziar, apa şi aracet, pastă cu care se va acoperi tot corpul dinozaurului.
• După uscarea machetei elevii vor picta dinozaurul, utilizând cunoştinţele dobândite în cadrul orelor de educaţie plastică.

Rezultate aşteptate:
Rezultate cantitative:
• Realizarea machetei unui dinozaur;
• Generarea unui model 3-D a fotografiilor realizate cu ajutorul aplicaţiei Photosynth (http://photosynth.net/view.aspx?cid=7aee2f5c-e57b-4111-9c55-9da90aecbb86)
• Realizarea unui gif animat folosind varianta gratuită a programului 3DRT-SetupUtility;
• Publicarea pe pagina proiectului de informaţii şi fotografii care să prezinte derularea proiectului.
Rezultate calitative:
• instruirea subiecţilor într-un mediu relaxat, ne-coercitiv, prin metode active;
• valorificarea potenţialului creativ al participanţilor;
• dezvoltarea spiritului competitiv şi de lucru în echipă;
• creşterea potenţialului elevilor de adaptare la situaţii noi de învăţare;
• dezvoltarea abilităţilor de căutare şi filtrare a informaţiilor;
• creşterea capacităţii de analiză şi sinteză a informaţiilor;
• valorificarea resurselor de învăţare online şi offline;
• utilizarea soluţiilor de instruire informatice discrete sau integrate.


Diseminarea proiectului:
• articole şi fotografii rezultatele proiectului pe pagina proiectului, pe blogul şcolii (http://sggheja.blogspot.ro/), pe site-ul şcolii şi pe site-ul Stiinţe-clasa virtuală (https://sites.google.com/site/stiinteclasavirtuala/home).

Evolutie

11 Mai 2013
Stegosaurus - "soparla cu acoperis"

Va prezentam echipa formata din elevii clasei a VI-a G de la Sc. Gimn. "Ioan Vladutiu", Ludus, judet Mures!

11 Mai 2013
Stegosaurus - "soparla cu acoperis"

Proiectul poate fi vazut de catre toti elevii.

11 Mai 2013
Stegosaurus - "soparla cu acoperis"

Va multumim pentru voturi!

11 Mai 2013
Stegosaurus - "soparla cu acoperis"

...

11 Mai 2013
Stegosaurus - "soparla cu acoperis"

Astazi elevii au facut ultimele retusuri! Va invitam sa vedeti munca unor copii minunati.

10 Mai 2013
Stegosaurus - "soparla cu acoperis"

Va urma ...

10 Mai 2013
Stegosaurus - "soparla cu acoperis"

Pentru platforma folosesc resturi de materiale pe care le-au adus de acasa: placaj, resturi de materiale textile, adeiv etc.

10 Mai 2013
Stegosaurus - "soparla cu acoperis"

Un alt grup de elevi pregatesc o platforma pe care sa aseze dinozaurul.

10 Mai 2013
Stegosaurus - "soparla cu acoperis"

Elevii au trecut la etapa finala. Dau o baza pentru culorile finale.

08 Mai 2013
Stegosaurus - "soparla cu acoperis"

Urmeaza ca in urmatoarele zile micul dinozaur sa fie pictat.

08 Mai 2013
Stegosaurus - "soparla cu acoperis"

Ne apropiem de final!

28 Apr 2013
Stegosaurus - "soparla cu acoperis"

Dinozaurul nostru prinde viata!

28 Apr 2013
Stegosaurus - "soparla cu acoperis"

Dupa ce pasta a fost gata Catalin si Diana incep sa "imbrace" dinozaurul cu ea.

28 Apr 2013
Stegosaurus - "soparla cu acoperis"

Elevii pregatesc o pasta din hartie de ziar, aracet si apa.

28 Apr 2013
Stegosaurus - "soparla cu acoperis"

Vom continua vineri 26.04.2013!

28 Apr 2013
Stegosaurus - "soparla cu acoperis"

La realizarea proiectului elevii participa cu placere.

28 Apr 2013
Stegosaurus - "soparla cu acoperis"

Toti elevii din clasa ajuta la realizarea proiectului.

28 Apr 2013
Stegosaurus - "soparla cu acoperis"

24.04.2013
Aventura continua!
Dinozaurul elevilor din clasa a VI-a G prinde contur cu ajutorul unor ziare vechi si benzi scotch.

20 Apr 2013
Stegosaurus - "soparla cu acoperis"

Povestea va continua saptamana viitoare.

19 Apr 2013
Stegosaurus - "soparla cu acoperis"

Cu ajutorul unor piese de lemn s-au atasat picioarele de corpul dinozaurului.

19 Apr 2013
Stegosaurus - "soparla cu acoperis"

Si proiectul incepe sa prinda viata.

19 Apr 2013
Stegosaurus - "soparla cu acoperis"

Pentru corpul si picioarele dinozaurului elevii au folosit placaj, iar pentru placile de pe spate carton.

19 Apr 2013
Stegosaurus - "soparla cu acoperis"

Au desenat tiparul si au decupat partile componente.

19 Apr 2013
Stegosaurus - "soparla cu acoperis"

Elevii au stabilit scara de 1:15 pentru dimensiunile dinozaurului si au stabilit materialele pe care le vor folosi: placaj, lemn, hartie, aracet.

19 Apr 2013
Stegosaurus - "soparla cu acoperis"

Dupa activitatea de documentare a urmat etapa de proiectare.

10 Apr 2013
Stegosaurus - "soparla cu acoperis"

Imediat dupa alegerea temei si inscrierea proiectului echipa a inceput munca de documentare.